Opis kursu

Termin zajęć: 20-21 maja 2025 r. (w formie Online)

Godzina: Zajęcia od godz. 9.00 do 15.00

Prowadzący: mec. dr Andrzela Gawrońska - Baran

 

 

KARTA ZGŁOSZENIA


dane do faktury

 

IMIĘ I NAZWISKO
(CZYTELNIE)
STANOWISKO SŁUŻBOWE NR TELEFONU
i adres mailowy
     
     
 

 

Podpis osoby upoważnionej

 

Należność z tytułu uczestnictwa: 990 zł/ (1 osoba)x……………osób = ………… - płatna na konto: BZWBK o/ Bielsko-Biała 26 1500 1357 1213 5002 6235 0000
Do podanych cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku podpisania niniejszego oświadczenia, tzn., kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych. W przeciwnym razie do powyższych cen zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23%.

Uwaga: Rezygnacja uczestnika w terminie 3 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia spowoduje naliczenie 90% wartości szkolenia

Koszt szkolenia obejmuje:
- szkolenie + konsultacje indywidualne w trakcie szkolenia
- materiały szkoleniowe
- certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu

 

Zgłoszenia przyjmujemy faksem, telefonicznie, e-mailem

tel.: 33 / 4990095

kom.: 600 919 169

e-mailem : impuls_bb@poczta.onet.pl

 

Prawo zamówień publicznych - najczęstsze problemy i błędy identyfikowane podczas weryfikacji podmiotowej wykonawców i badania ofert oraz wyzwania wynikające z projektowanych zmian

 

I. Weryfikacja podmiotowa wykonawców
1. Obligatoryjne i fakultatywne podstawy wykluczenia wykonawcy – wybrane przesłanki wobec problemów praktyki m.in. kwestie zmowy przetargowej, uprzedniego zaangażowania w przygotowanie postępowania, nienależytego wykonania, wprowadzenia w błąd
2. Procedura samooczyszczenia – na co zwrócić uwagę, jeżeli do niej dochodzi
3. Obowiązki zamawiającego związane z żądaniem podmiotowych środków dowodowych
4. Forma podmiotowych środków dowodowych składanych na wezwanie zamawiającego
5. Wezwanie do uzupełnienia podmiotowych środków dowodowych - jaki termin wyznaczyć wykonawcy, zakres i treść wezwania, jak w praktyce orzeczniczej rozumie się jednokrotność wezwania, czy można ponowić wezwanie do uzupełnienia co do tego samego dokumentu, czy złożenie przez wykonawcę uzupełniającej informacji w formie odbiegającej od formularza opracowanego przez zamawiającego dyskwalifikuje uzupełnienie podmiotowego środka dowodowego w zakresie informacji, której wykonawca nie podał w wykazie
6. Instytucja „wyjaśniania” podmiotowych środków dowodowych – art. 128 ust. 4 i 5 Pzp

II. Badanie i ocena ofert – przegląd „problemów” na podstawie m.in. orzecznictwa KIO i opinii UZP
1. Instytucja wyjaśniania w trybie art. 223 ust. 1 Pzp – uprawnienie czy obowiązek, granice zastosowania
2. Czy wykonawca może w formularzu ofertowym wskazać, że powierzy podwykonawcy 100% zamówienia, jakie czynności może/powinien podjąć w takich przypadkach zamawiający – doświadczenia orzecznicze
3. Na ile postanowienia SWZ wiążą zamawiającego przy ocenie ofert – przykłady „absurdów” w schematycznym działaniu zamawiających
4. Poprawa omyłek w ofercie wykonawcy - czy „standardowy” sposób poprawy omyłek w ofercie jest zawsze prawidłowy, kwestie oceny związane z VAT, w tym gdy stawka jest określona przez zamawiającego w SWZ prawidłowo i nieprawidłowo, jak postąpić w sytuacji rozbieżności w cenie podanej liczbowo i słownie

III. Badanie oferty pod kątem rażąco niskiej ceny
1. Kiedy trzeba wezwać wykonawcę do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny
2. Jak rozumieć okoliczności oczywiste nie wymagające wyjaśnienia
3. Treść wezwania do wyjaśnień
4. Termin na wyjaśnienia i skutki jego niedotrzymania, czy możliwe jest przedłużenie terminu na wyjaśnienia
5. Analiza treści odpowiedzi wykonawcy na wybranych przykładach z praktyki

IV. Zawiadomienie wykonawców po wyborze najkorzystniejszej oferty oraz o odrzuceniu oferty
1. Treść zawiadomienia a sposób poinformowania
2. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty – punktacja w kryteriach oceny ofert a uzasadnienie
3. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty a ponowny wybór po zastosowaniu art. 263 Pzp
4. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty a informacja o zatrzymaniu wadium – wątpliwości z praktyki
5. Zawiadomienie o unieważnieniu czynności wyboru najkorzystniejszej oferty a „ważność” innych czynności

V. Umowa oraz unieważnienie postępowania – wybrane problemy
1. Niedozwolone postanowienia umowne – studium przypadku na podstawie doświadczeń z orzecznictwa KIO
2. Uchylenie się wykonawcy od podpisania umowy – jakie działania może podjąć zamawiający w takiej sytuacji, czy upływ terminu związania oferta ma znaczenie, czy i jakie są sankcje ponosi wykonawca gdy uchyli się od podpisania umowy
3. Nieusuwalna wada postępowania – „nadużycia” zamawiających w praktyce orzeczniczej KIO, w tym w przypadku „błędnego” opisu przedmiotu zamówienia
4. Czy i jakie czynności powinien/może podjąć zamawiający przed unieważnieniem z powodu braku wystarczających środków na zamówienie; czy trzeba posiadać dowody, że nie można zwiększyć środków

VI. Projektowane zmiany przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych – wyzwania czy udogodnienia
1. Centralny Rejestr Umów Jednostek Sektora Finansów Publicznych od 1 stycznia 2026 r./1 lipca 2026 r./1 stycznia 2027 r. – m.in. jakich umów dotyczy, jakie informacje trzeba będzie zamieszczać, w jakim terminie, nowe reguły udostępniania umów
2. Zmiany w zakresie postępowania odwoławczego przed KIO, w tym zwłaszcza ich wpływ na prawa i obowiązki zamawiających (m.in. obowiązkowa odpowiedź na odwołanie, obowiązki dowodowe)
3. Certyfikacja wykonawców – główne rozwiązania, ich wpływ na prawa i obowiązki zamawiających

 

Zajęcia odbywają się w godzinach od 9:00 do 15:00

Szkolenie kierowane jest do pracowników zamawiających zobowiązanych do stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych, osób biorących udział w procesie realizacji zamówień publicznych jako członkowie komisji przetargowej, w szczególności z administracji rządowej, samorządowej, a także wykonawców ubiegających się o publiczne kontrakty w różnych branżach.

 

ZAJĘCIA PROWADZI:

mec. dr Andrzela Gawrońska-Baran

Radca prawny, doktor nauk prawnych. W ramach praktyki zawodowej prowadzi AGB Kancelarię Radcy Prawnego. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Podyplomowego Studium Integracji Europejskiej i Bezpieczeństwa Międzynarodowego Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Ukończyła także aplikację legislacyjną w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Były Wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych i wieloletni pracownik Departamentu Prawnego tego Urzędu (2002–2008), w latach 2010–2016 dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych w dużej instytucji sektora finansów publicznych. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne w zamówieniach publicznych, w szczególności jako doradca zamawiających i wykonawców, a także pełnomocnik w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą. Wykładowca na szkoleniach oraz studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych i funduszy europejskich. Autorka kilkuset publikacji, w tym kilkunastu książkowych z zakresu zamówień publicznych, wydanych przez renomowane wydawnictwa.

Szczegółowy opis znajduje się w możliwym do pobrania programie szkolenia.

Serdecznie zapraszamy!